Innkjøpsansvarlig konsern
You will find all the information about the position here.
Oslo Taxi-konsernet er en av landets mest erfarne og omfattende aktører innen persontransport, og søker deg som vil være med og forme fremtidens mobilitet – sammen med et lag som er stolte av jobben vi gjør hver eneste dag. Vi søker nå en proaktiv og forhandlingssterk innkjøpsansvarlig som skal ha et helhetlig ansvar for konsernets innkjøp og rammeavtaler. Stillingen er nyopprettet og du vil være med å bygge opp innkjøpsfunksjonen fra bunnen av. Du vil få et tydelig mandat fra konsernledelsen og en forventning om å levere både kostnadsbesparelser, bedre styring og økt profesjonalisering.
Du vil få ansvar for hele innkjøpsprosessen, fra behovskartlegging og anbudsprosesser til kontraktsforhandlinger og løpende leverandøroppfølging, samt jobbe tett med ledere, fagmiljø og eksterne samarbeidspartnere i hele konsernet. Stillingen rapporterer til konsernsjef.
Dine hovedoppgaver
- Etablere og implementere konsernfelles innkjøpsstrategi
- Identifisere og realisere innkjøpssynergier på tvers av konsernet (kjøretøy, utstyr, lokaler, materiell, IT, konsulenter, osv.)
- Bistå datterselskaper med rådgivning i innkjøp og kontraktsforvaltning
- Forhandle og forvalte rammeavtaler med eksterne leverandører
- Strukturere og profesjonalisere innkjøpsrutiner og -systemer (bl.a. med støtte i ERP/økonomi)
- Ivareta anskaffelsesjuridiske hensyn og sikre etterlevelse av kontraktsforpliktelser
- Bidra til reduserte kostnader og forbedret kontantstrøm
Hvem ser vi etter?
Du er en strukturert og handlekraftig innkjøper med god forretningsforståelse, høy integritet og evne til å skape verdi gjennom smarte innkjøp. Du trives med ansvar og liker å sette retning, bygge system og få ting til å skje. Det er viktig at du har gjennomføringsevne, forhandlingsstyrke og evne til å skape tillit på tvers av organisasjonen.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen økonomi, jus, logistikk eller lignende
- Minimum 4 års relevant erfaring fra operativ og strategisk innkjøp
- Erfaring med kontraktsforhandling og leverandøroppfølging
- Forståelse for anskaffelsesrett og offentlig innkjøp er en fordel
- Sterke ferdigheter i Excel og kjennskap til økonomi- eller ERP-systemer
- Erfaring fra virksomhet i omstilling/endring er et pluss
Vi tilbyr
- En nyopprettet nøkkelrolle med stor påvirkning og bredt ansvar
- Mulighet til å bygge og lede konsernets innkjøpsfunksjon
- Tett samarbeid med konsernledelsen i et konsern i endring
- Et godt og verdibasert arbeidsmiljø med høyt engasjement og samfunnsoppdrag
- Konkurransedyktige betingelser
Ønsker du å være med og rigge Oslo Taxi-konsernet for fremtiden? Da håper vi å høre fra deg!

Oslo Taxi-konsernet er en av landets mest erfarne og omfattende aktører innen persontransport. Vi består av flere selskaper – blant annet Oslo Taxi AS, Oslo Taxibuss AS, CenCom AS, Oslo Taxi Regnskap, Taxi Sør og Elvebyen Taxi – og har over 500 ansatte og mer enn 2 500 tilknyttede sjåfører og løyvehavere.
Fra vårt hovedkontor i Oslo styrer vi både kommersiell virksomhet og offentlige kontrakter, inkludert store oppdrag som skolekjøring for Ruter. Med en årlig omsetning på rundt 2,5 milliarder kroner, står vi midt i en spennende utvikling der teknologi, bærekraft og tjenestekvalitet går hånd i hånd.
Search for vacancies
Upload your resume and application to be considered for exciting positions. We look forward to receiving your application!
More advertised positions
Explore our exciting career opportunities and find the position that suits you best.
Leadership and Specialist Roles
På vegne av Omilon søker vi Technical Project Manager som vil ha ansvar for planlegging og gjennomføring av utprøving, implementering og innføring av Omilons løsninger hos kunder i helsesektoren.
Omilon styrker sin økonomifunksjon og søker en FP&A Analyst som vil ha en nøkkelrolle i selskapets performance management
Oslo Taxi søker nå en proaktiv og forhandlingssterk innkjøpsansvarlig som skal ha et helhetlig ansvar for konsernets innkjøp og rammeavtaler.
På vegne av Aars søker vi til en nyopprettet stilling, en Chief Investment Officer. Vedkommende vil lede selskapets investeringsvirksomhet.
På vegne av mediekonsernet Mentor Medier søker vi en analytisk og proaktiv Business Controller som vil få en sentral rolle i den økonomiske oppfølgingen av konsernets selskaper.
På vegne av Ticon Gruppen, et familieeid investeringsselskap, søker vi en operativ, analytisk og strategisk CFO.
På vegne av Uno-X Mobility Norge søker vi nå en faglig sterk og forretningsorientert kredittsjef.
På vegne av Aquatiq søker nå en forretningsorientert og analytisk Group Business Controller som ønsker å spille en sentral rolle i utviklingen av økonomistyring og beslutningsstøtte i et internasjonalt konsern.
På vegne av Lund Gruppen Holding søker vi en forretningsorientert og operativ Finans-/Økonomisjef som vil få en sentral rolle i å videreutvikle økonomifunksjonen på tvers av konsernet og dets selskaper
På vegne av RegioX søker vi nå en Daglig leder som ønsker å ta en sentral rolle i å videreutvikle selskapet kommersielt og strategisk.
Nå søker vi en operativ og strategisk kontorleder i Mosjøen som kan bygge laget videre og bidra til å utvikle Aiders posisjon lokalt.
Vi søker deg som klarer å plukke de beste ideene og lede arbeidet med å bygge morgendagens vinnerselskaper?
Ascender er i sterk vekst og har ambisiøse planer for tiden som kommer – nå ser vi etter målrettede og fremoverlente Associates som vil være med på reisen.
Amedia søker en engasjert og målrettet Key Account Manager til teamet i Bergen. I rollen blir du en viktig rådgiver for kundene dine og en drivkraft for sterk digital vekst og resultater som skaper energi i hverdagen.
In de rol van Chartered Accountant in Contèr Services AS, du wordt longterm en proactief om kunnen ervaren een hoge level of service, met goede structuur en solution-oriented communicatie.
On behalf of Permian, we are seeking a Legal Counsel for our Oslo office with an interest in corporate law and the asset management industry. The Permian Group is the Nordic region's leading fund manager for alternative investment funds, offering a wide range of services to Nordic managers.
On behalf of Aquatiq, we are now seeking a commercial and strategic manager for a new business unit. The role provides holistic performance responsibility and becomes central to the further development and scaling of the business.
On behalf of Sportsklubben Brann, we are looking for a Head of Communications. As head of the communications department, you become a key advisor to the board, management team, head coach and players, contributing to professional and clear communication in the media image.
On behalf of Sportsklubben Brann, we are looking for a sales and marketing manager who will help build on our success and make Brann Kvinner even stronger, more resilient and visible.
On behalf of Brækhus, we are looking for a skilled finance employee who will become a key asset in their finance team and the closest support and cooperation partner for the CFO.
On behalf of Brækhus, we are looking for a Bid Manager who will have a key role in professionalising their work with offers and tenders.
On behalf of Aider, we are now looking for an experienced, clear and commercial office manager in Tromsø who can take the office to the next level.
On behalf of the Facade Group, we are now seeking a proactive and operational accounting officer for a newly created position, where you will have the opportunity to develop the role and make your own mark on it.
Elkraft is now seeking an administrative manager who will have overall responsibility for our administrative functions in Norway. The role combines daily operational presence with strategic development work.
Elkraft is now looking for a Head of Technical who will have overall responsibility for our technical operations in Norway. The role combines strategic management with operational follow-up,
Abler Nordic is seeking a CEO with strong leadership skills and a proven track record in private asset investments.
On behalf of AndvordGruppen, a tradition-rich and family-owned investment and real estate group, we are seeking an operational and analytical CFO.
Elkraft is looking for an accounting officer with experience or interest in consolidated financial statements. You will have a central role in the finance department and be a key person in delivering accurate and high quality financial reporting
On behalf of AKOFS Offshore, we are seeking an analytical and business-oriented Investment & Development Manager who will be a key asset in the company's strategic and operational work
Do you have experience in the consulting industry and/or a desire to work as a consultant? We would like to get in touch with you who have a desire to work as an advisor for some of Norway's leading companies.
Garda Security Group are seeking a highly motivated and experienced Head of Group Accounting to join the team.
Interim
Are you an experienced CFO who thrives on responsibility and variety — and ready for new interim assignments? We are looking for skilled financial managers for our clients.
Do you have solid experience in accounting and are confident in your leadership role? We are looking for you who want to work as interim chief accountant at exciting companies during periods of change, growth or temporary need for additional capacity and management.
We are looking for skilled accounting consultants who want to work on an interim basis with our clients. As a consultant, you have the opportunity to contribute with your professional weight and ensure stability and quality during periods of extra need.
Are you an experienced Group Accounting Manager who thrives on interim roles? We are looking for talented candidates who are available at short notice and want exciting assignments in various companies.
Ascender is a leading recruitment company, to permanent and interim roles. We are looking for people who want to work as a consultant to management for hire assignments.
Do you have broad experience as a Group Controller and thrive on responsibility and complex accounting processes? Now you have the opportunity to work through Management for Hire and apply your expertise in interim assignments within group accounting and reporting.
Do you have extensive experience in HR and want flexibility in your everyday life? We are seeking skilled HR consultants who wish to take on interim assignments with our clients during periods of need for additional capacity or specialist expertise.
Ascender is now searching for skilled and flexible candidates who want to work mission-based in temporary roles in administration, office management and support functions.
If you are ready to take on new challenges as interim Financial Controller, we want to hear from you!
We are seeking skilled CFOs who want to take on exciting and varied interim assignments with our clients.
We are looking for you who have experience in the role of Business Controller and want to work on a mission basis
.avif)

