Creos | Head of Finance
Here you will find all the information about the position.
Vil du være med på å bygge Creos til å bli et av Norges ledende private investeringsselskaper?
På vegne av Creos søker vi en resultatorientert og analytisk Head of Finance som er motivert til å innta en sentral rolle i oppbygningen av selskapet. Creos er et investeringsselskap etablert i 2025 av Thomas Jessen og Fredrik Platou. Med over 2 milliarder i kapital forvalter selskapet en portefølje av likvide, børsnoterte verdipapirer, og vil gradvis engasjere seg i større aktive investeringer.
Dette er en unik mulighet til å være med å utvikle et nytt og moderne profesjonelt investeringsmiljø i Oslo, der kulturbygging, kapitalforvaltning, industriell innsikt og finansiell teft kombineres for å skape varige aksjonær- og systemverdier.
Stillingen rapporterer direkte til CEO og inntar en viktig rolle i selskapets ledelse i takt med selskapets vekst. Du får en rolle med stort ansvar, høy grad av selvstendighet og individuell beslutningstaking.
Arbeidssted er sentralt i Oslo.
Sentrale ansvarsområder:
- Overordnet ansvar for regnskap og finansiell rapportering for selskapet/konsernet
- Rapportering til eiere og samarbeidspartnere, inkludert banker og andre finansielle institusjoner
- Juridisk og praktisk ansvar for oppkjøp, salg, fusjoner og fisjoner – inkludert deltakelse i FDD og integrasjon av investeringer inn i porteføljen
- Ansvar for selskapets skatteplanlegging og finansielle strategi, samt koordinering av skattemessige og økonomiske vurderinger på vegne av hovedeier
- Ansvar for løpende dialog med revisor og eksterne regnskapsførere
- Bygge opp nødvendig intern kompetanse og team kapasitet til å flytte regnskapsførsel internt over tid
- Ansvar for valg, innkjøp og implementering av regnskapssystemer, samt utvikling av rutiner og retningslinjer
- Ad hoc på vegne av selskaper
Ønskende kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på masternivå innen regnskap, økonomi, finans eller tilsvarende
- Solid relevant erfaring, hvor erfaring fra tilsvarende rolle i virksomheter med komplekse selskapsstrukturer er en fordel
- Dokumentert kompetanse innen regnskap, konsolidering og finansiell rapportering
- Svært god kjennskap til NGAAP, skatt og avgift
- Solid faglig og systemteknisk forståelse
- Erfaring med implementering og videreutvikling av prosesser og systemer
- Gode kommunikasjonsevner på både norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
- Meget gode ferdigheter i Excel
Personlige egenskaper:
- Kommersielt anlagt, med tydelig gjennomføringskraft og høy arbeidskapasitet
- Selvgående, initiativrik og resultatorientert – en «do-er» med sterk eierskapsfølelse
- Strukturert, nøyaktig og analytisk, med evne til å håndtere kompleksitet
- Gode samarbeids- og relasjonsbyggende egenskaper
- Evne til å identifisere og drive kvalitets- og forbedringsprosesser
- Proaktiv, løsningsorientert og trygg i rollen som faglig sparringspartner for øvrig ledelse

Creos AS er et nystartet norsk investeringsselskap med base i Oslo som kombinerer industriell innsikt og finansiell disiplin for å utvikle og skape varige verdier.
Selskapet forvalter en betydelig kapitalportefølje bestående hovedsakelig av noterte verdipapirer og utvalgte enkeltaksjer. Over tid vil Creos ta en mer aktiv rolle i et begrenset antall større enkeltinvesteringer. Hovedvekten ligger på likvide og noterte selskaper.
Creos ble i 2025 etablert av Thomas Jessen og Fredrik Platou, som begge har erfaring med å bygge opp sterke investeringsmiljøer fra hhv Kverva og Blystad Group.
Creos’ ambisjon er å bygge et profesjonelt og attraktivt privateid investeringsselskap med betydelig finansiell kapasitet. Selskapets verdijusterte balanse er i dag på i overkant av 2 mrd NOK.
Virksomheten kjennetegnes av profesjonalitet, langsiktighet, integritet og aktiv involvering i selskapene der Creos er eier. Kapitalen forvaltes med fokus på kvalitet, verdiskaping og ansvarlighet, med mål om å bygge robuste virksomheter som skaper varig samfunnsverdi.
Creos har hovedkontor sentralt i Oslo og består av et erfarent team med bred bakgrunn fra finans, industri og forvaltning. Selskapet er i vekstfase, og forventer å øke antall ansatte ytterligere over de neste årene.


Knut Leganger-Krogstad

Asbjørn Jorgensen
Search for vacancies
Upload your resume and application to be considered for exciting positions. We look forward to receiving your application!
More advertised positions
Explore our exciting career opportunities and find the position that suits you best.
Leadership and Specialist Roles
Nå søker vi en operativ og strategisk kontorleder i Mosjøen som kan bygge laget videre og bidra til å utvikle Aiders posisjon lokalt.
Som CFO i Energy Control får du ansvaret for å sikre økonomisk kontroll, utvikle og bygge økonomifunksjonen i selskapet og bygge videre innsikt i et selskap som kombinerer teknologi, bærekraft og vekst.
Vi søker deg som klarer å plukke de beste ideene og lede arbeidet med å bygge morgendagens vinnerselskaper?
Ascender er i sterk vekst og har ambisiøse planer for tiden som kommer – nå ser vi etter målrettede og fremoverlente Associates som vil være med på reisen.
Amedia søker en engasjert og målrettet Key Account Manager til teamet i Bergen. I rollen blir du en viktig rådgiver for kundene dine og en drivkraft for sterk digital vekst og resultater som skaper energi i hverdagen.
In de rol van Chartered Accountant in Contèr Services AS, du wordt longterm en proactief om kunnen ervaren een hoge level of service, met goede structuur en solution-oriented communicatie.
On behalf of Permian, we are seeking a Legal Counsel for our Oslo office with an interest in corporate law and the asset management industry. The Permian Group is the Nordic region's leading fund manager for alternative investment funds, offering a wide range of services to Nordic managers.
On behalf of Aquatiq, we are now seeking a commercial and strategic manager for a new business unit. The role provides holistic performance responsibility and becomes central to the further development and scaling of the business.
On behalf of SPG Corporate Finance, we are now seeking a hardworking, dedicated and ambitious Analyst/Associate.
On behalf of Sportsklubben Brann, we are looking for a Head of Communications. As head of the communications department, you become a key advisor to the board, management team, head coach and players, contributing to professional and clear communication in the media image.
On behalf of Sportsklubben Brann, we are looking for a sales and marketing manager who will help build on our success and make Brann Kvinner even stronger, more resilient and visible.
On behalf of Brækhus, we are looking for a skilled finance employee who will become a key asset in their finance team and the closest support and cooperation partner for the CFO.
On behalf of Brækhus, we are looking for a Bid Manager who will have a key role in professionalising their work with offers and tenders.
On behalf of Aider, we are now looking for an experienced, clear and commercial office manager in Tromsø who can take the office to the next level.
On behalf of the Facade Group, we are now seeking a proactive and operational accounting officer for a newly created position, where you will have the opportunity to develop the role and make your own mark on it.
Elkraft is now seeking an administrative manager who will have overall responsibility for our administrative functions in Norway. The role combines daily operational presence with strategic development work.
Elkraft is now looking for a Head of Technical who will have overall responsibility for our technical operations in Norway. The role combines strategic management with operational follow-up,
Abler Nordic is seeking a CEO with strong leadership skills and a proven track record in private asset investments.
On behalf of AndvordGruppen, a tradition-rich and family-owned investment and real estate group, we are seeking an operational and analytical CFO.
Elkraft is looking for an accounting officer with experience or interest in consolidated financial statements. You will have a central role in the finance department and be a key person in delivering accurate and high quality financial reporting
On behalf of AKOFS Offshore, we are seeking an analytical and business-oriented Investment & Development Manager who will be a key asset in the company's strategic and operational work
On behalf of a leading Norwegian commercial real estate advisory company, we are looking for a strategic, business-oriented and dynamic manager for the rental department.
Do you have experience in the consulting industry and/or a desire to work as a consultant? We would like to get in touch with you who have a desire to work as an advisor for some of Norway's leading companies.
Garda Security Group are seeking a highly motivated and experienced Head of Group Accounting to join the team.
Interim
Are you an experienced CFO who thrives on responsibility and variety — and ready for new interim assignments? We are looking for skilled financial managers for our clients.
Do you have solid experience in accounting and are confident in your leadership role? We are looking for you who want to work as interim chief accountant at exciting companies during periods of change, growth or temporary need for additional capacity and management.
We are looking for skilled accounting consultants who want to work on an interim basis with our clients. As a consultant, you have the opportunity to contribute with your professional weight and ensure stability and quality during periods of extra need.
Are you an experienced Group Accounting Manager who thrives on interim roles? We are looking for talented candidates who are available at short notice and want exciting assignments in various companies.
Ascender is a leading recruitment company, to permanent and interim roles. We are looking for people who want to work as a consultant to management for hire assignments.
Do you have broad experience as a Group Controller and thrive on responsibility and complex accounting processes? Now you have the opportunity to work through Management for Hire and apply your expertise in interim assignments within group accounting and reporting.
Do you have extensive experience in HR and want flexibility in your everyday life? We are seeking skilled HR consultants who wish to take on interim assignments with our clients during periods of need for additional capacity or specialist expertise.
Ascender is now searching for skilled and flexible candidates who want to work mission-based in temporary roles in administration, office management and support functions.
If you are ready to take on new challenges as interim Financial Controller, we want to hear from you!
We are seeking skilled CFOs who want to take on exciting and varied interim assignments with our clients.
We are looking for you who have experience in the role of Business Controller and want to work on a mission basis
.avif)