Interim / Management for Hire
Ascender tilbyr Interim / Management for Hire og har et stort nettverk av dyktige, operative konsulenter med solid fagkompetanse og bred erfaring fra å bygge og drifte sentrale funksjoner i bedrifter.
Roller vi rekrutterer til
Vi kan levere ledere og fagspesialister innen områder som økonomi og regnskap, finans, HR, IT, logistikk, administrasjon og prosjektledelse. Gjennom tett oppfølging og langsiktige relasjoner sørger vi for å matche riktig kompetanse med våre kunders behov, slik at verdiskapning starter fra dag en.
Vi i Ascender tror på verdien av å tilføre riktig kompetanse når situasjonen krever det. Våre konsulenter kan gi en trygghet, fremdrift og resultater i prosjekter, overgangsfaser eller situasjoner som krever ekstra kapasitet.
En CxO-rolle omfatter topplederposisjoner som Chief Financial Officer (CFO), Chief Executive Officer (CEO) og Chief Operating Officer (COO).
Vi formidler erfarne ledere som raskt kan tre inn i krevende topplederroller. Enten behovet gjelder ledelse gjennom en omstillingsfase, styrking av organisasjonen eller håndtering av spesifikke prosjekter, finner vi kandidater med solid ledererfaring som leverer resultater fra første dag.
Vi er i kontinuerlig kontakt med dyktige økonomiledere som kan håndtere både daglig drift og langsiktig strategi. Med erfaring fra ulike bransjer og organisasjoner kan de raskt sette seg inn i virksomhetens behov.
Vi matcher virksomheter med Controllere som har sterke analytiske evner og god forretningsforståelse. Enten det er behov for Financial Controller, Business Controller eller Group Controller, finner vi kandidaten som passer best.
Vi tilbyr regnskaps- og lønnskompetanse som sikrer korrekt bokføring, rapportering og etterlevelse av gjeldende regler. Kandidater vi finner kan håndtere hele eller deler av prosessen - fra bilagsføring til årsoppgjør - med høy presisjon og kvalitet.
Vi tilbyr HR-spesialister og administrative ressurser som raskt kan tre inn i rollen og bidra til effektiv drift. Med erfaring fra både små og store organisasjoner kan konsulentene raskt tilpasse seg, støtte ledelsen og ivareta gode prosesser for medarbeiderne.
Noen av våre kunder
















Vår prosess
Interimsprosessen vår sikrer rask tilgang til kvalifiserte kandidater når behovet oppstår. Vi kartlegger kontinuerlig nye kandidater for å ha et oppdatert bilde av tilgjengelig kompetanse. Når en kunde tar kontakt, søker vi i vår database etter relevante kandidater og presenterer en nøye utvalgt liste innen et par dager. Kunden møter de kandidatene de ønsker, enten via Teams eller i fysiske intervjuer, ofte i én til to runder. Når en kandidat er valgt, gjennomfører vi referanse- og eventuelt bakgrunnssjekk, før vi håndterer tilbudsprosessen mellom kunde og kandidat. Prosessen fra forespørsel til oppstart varierer, men vi opplever at det kan være fra en til fire uker. Vi følger opp både kunde og kandidat etter oppstart for å sikre et vellykket samarbeid.
Ascender møter og evaluerer kandidater
- Ascender kartlegger aktuelle kandidater
- Ascender intervjuer og evaluerer kandidater og fokuserer på faglig kompetanse, erfaring, personlige egenskaper og motivasjon
Oppstart og søk
- Ascender innhenter informasjon fra kunde for å sikre forståelse for selskap og rolle
- Etablere omforent kandidatprofil
- Kandidatsøk basert på omforent rollebeskrivelse
- Etablering av longlist
Oppdragsgiver møter kandidater
- Ascender rådgir på og presenterer kvalifiserte kandidater
- Kunde treffer utvalgte kandidater
Closing/signering
- Ascender gjennomfører Referansesjekk av innstilt kandidat
- Bakgrunnssjekk (etter nærmere avtale)
- Tilbud til aktuell(e) kandidat(er)
- Evaluering og oppfølging
Vi finner riktig kompetanse, tilpasset deres behov
Løsninger som gir dere ressursene dere mangler

Riktig kompetanse til hvert oppdrag
Kandidatene vi samarbeider med bringer med seg varierte styrker og erfaringer – fra strategisk ledelse til operativ gjennomføring. Vi sørger for å matche riktig kompetanse til hvert oppdrag, slik at dere får en ressurs som både forstår utfordringen og bidrar til å løse dem.

Vi har bred tilgang på kvalifiserte kandidater
Vi har tilgang til et omfattende nettverk av konsulenter med kompetanse på tvers av bransjer og fagområder. Det gir oss fleksibiliteten til å finne den riktige kandidaten – enten dere trenger økonomikompetanse, HR-støtte eller andre nøkkelroller som er viktige for virksomheten.
%201.avif)
Fra behov til løsning på kort tid
Vi har effektive prosesser som gjør at vi raskt kan identifisere og presentere kandidater. Gjennom målrettet søk og et bredt nettverk kan vi tilpasse leveransen etter oppdragets omfang og varighet. Flere av kandidatene kan starte på kort varsel, slik at oppgaver og prosjekter kan fortsette uten avbrudd.
Ascender i media
Se hvordan vi har hjulpet våre kunder
Forståelse av interim/ Management for Hire
Interim/ Management for Hire gir bedriften din rask tilgang til kompetente ressurser når dere trenger det. Enten det er for å sikre kontinuitet, gjennomføre endringer eller dekke en spesifikk kompetanse i en periode. Vi tilpasser kandidatsøk for å møte deres behov.
Kontakt oss for Interimrekruttering
Møt ekspertene som kan hjelpe deg med rekruttering.




Skreddersydde rekrutteringsløsninger

Leder- og spesialistrekruttering
Vi tilbyr skreddersydde løsninger for våre kunder til ulike bransjer og roller. Vårt fokus er å finne de beste kandidatene som møter selskapets behov.

Lederevaluering og lederutvikling
Vi tilbyr lederutvikling gjennom tester, samtaler og evalueringer, for å bidra til karriereutvikling og trygghet i lederrollen. Vi bistår også selskaper med evalueringer av ledergruppen.

Styrerekruttering og styreevalurering
Vi har bred kompetanse innen evaluering, utvikling og rekruttering av styremedlemmer til ulike type selskapsstrukturer og bransjer.