Leder for Administrasjon
Her finner du all informasjon om stillingen.
Elkraft AS er et etablert selskap i det liberaliserte kraftmarkedet, grunnlagt i 1992. Vi leverer energiløsninger og rådgivning med fokus på bærekraft, energieffektivisering og kundetilpassede løsninger. Med rundt 110 ansatte fordelt på Norge, Sverige, Danmark og Finland, en omsetning på 3 mrd., og ambisiøse vekstmål, står vi foran en spennende utvikling.
Vi søker nå en administrativ leder som skal ha det helhetlige ansvaret for våre administrative funksjoner i Norge. Rollen kombinerer daglig operativ tilstedeværelse med strategisk utviklingsarbeid, og gir deg stor påvirkningskraft på hvordan vi strukturerer og videreutvikler støttefunksjonene i et selskap i vekst.
Dine ansvarsområder
- Lede og videreutvikle administrative funksjoner (økonomi, backoffice, IT og system)
- Budsjett, rapportering og internkontroll
- Bidra til implementering og oppfølging av ISO-sertifisering
- Drive prosessforbedringer og digitalisering
- Være en hands-on leder som også bidrar til å utvikle struktur for videre vekst
Teamet
Du får ansvar for ca. 10 medarbeidere fordelt på tre områder:
- Økonomi: 5 ansatte, ledet av en erfaren økonomisjef
- Backoffice: 3 ansatte (planlagt vekst), med ansvar for kundedialog og salgsstøtte
- IT og system: 2 ansatte med høy kompetanse og selvstendighet
Tett samarbeid med salgsavdelingen og teknisk avdeling vil være avgjørende for å sikre effektiv drift og samhandling.
Hvem vi ser etter
Vi ser etter en leder som kombinerer faglig tyngde med evnen til å utvikle mennesker og prosesser:
- Høyere utdanning innen økonomi eller administrasjon
- Erfaring fra økonomi/administrasjon, gjerne kombinert med systemkompetanse
- Ledererfaring eller ambisjon om å ta en lederrolle
- Evne til å kombinere operativt arbeid med strategisk utvikling
- Strukturert, relasjonssterk og utviklingsorientert
- Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
Vi tilbyr
- En nøkkelrolle i et selskap i vekst med stor påvirkningskraft
- Samarbeid med CFO i konsernet og økonomisjef i Norge
- Varierte arbeidsoppgaver – både hands-on og strategiske
- Et engasjert og inkluderende arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige betingelser, med gode lønns-, pensjons- og forsikringsordninger
- Velholdte lokaler i Lørenskog
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling

Elkraft i Norge er en del av det nordiske Elkraft-konsernet som startet sin virksomhet på Lørenskog i 1992. Etableringen av Elkraft skjedde umiddelbart etter dereguleringen av energimarkedet da nye lovverk skapte nye forretningsmulighetene innen energileveranse. Konsernet har siden oppstarten hatt en jevn og stabil vekst. Den svenske virksomheten startet opp i 1999. Siden 2005 har vi vært etablert i Danmark og siden 2011 også i Finland. Konsernets hovedkontor ligger i Oslo. Elkraft ivaretar kundens behov i et komplekst strømmarked med mange aktører. Vi arbeider for å gi våre kunder en totalservice og tjenestepakke de ikke får hos andre leverandører. Vi forvalter kundenes energibehov på en kostnadseffektiv, profesjonell og trygg måte. Dette gjelder både kostnadsmessig, administrativt og operativt. Det skal være enkelt, trygt og personlig å være kunde hos Elkraft. På lang sikt gir vi våre kunder både lavest mulig samlede energikostnad og enklest mulig administrasjon.Les gjerne mer på www.elkraft.no


Sebastian Hatlebrekke

Stian Borgenhaug
Søk på ledige stillinger
Last opp din CV og søknad for å bli vurdert til spennende stillinger. Vi ser frem til å motta din søknad!
Flere utlyste stillinger
Utforsk våre spennende karrieremuligheter og finn stillingen som passer deg best.
Leder- og spesialistroller
Amedia søker en engasjert og målrettet Key Account Manager til teamet i Bergen. I rollen blir du en viktig rådgiver for kundene dine og en drivkraft for sterk digital vekst og resultater som skaper energi i hverdagen.
I rollen som statsautorisert regnskapsfører i Contèr Services AS, jobber du langsiktig og proaktivt for å sørge for at kunder opplever høy grad av service, gjennom god struktur og løsningsorientert kommunikasjon.
Sensio is establishing their first in-house Head of Legal position to build and lead their legal function.
På vegne av Permian søker vi en Legal Counsel til kontoret i Oslo med interesse for selskapsrett og kapitalforvaltningsindustrien. Permian-gruppen er Nordens ledende fondsadministrator for alternative investeringsfond, og tilbyr et bredt spekter av tjenester til nordiske forvaltere.
På vegne av Aquatiq søker vi nå en kommersiell og strategisk leder for en ny forretningsenhet. Rollen gir helhetlig resultatansvar og blir sentral i videreutviklingen og skaleringen av virksomheten.
På vegne av SPG Corporate Finance søker vi nå en hardtarbeidende, dedikert og ambisiøs Analyst/Associate.
På vegne av Sportsklubben Brann søker vi Leder for kommunikasjon. Som leder av kommunikasjonsavdelingen blir du en sentral rådgiver for styret, ledergruppen, hovedtrener og spillere, og bidrar til profesjonell og tydelig kommunikasjon i mediebildet.
På vegne av Sportsklubben Brann ser vi etter en salgs- og markedsansvarlig som vil være med å bygge videre på suksessen og gjøre Brann Kvinner enda sterkere, mer robust og synlig.
På vegne av Brækhus leter vi etter en dyktig økonomimedarbeider som vil bli en nøkkelressurs i deres økonomiteam og nærmeste støtte og samarbeidspartner for CFO.
På vegne av Brækhus ser vi etter en Bid Manager som vil få en nøkkelrolle i å profesjonalisere deres arbeid med tilbud og anbud.
På vegne av Aider søker vi nå en erfaren, tydelig og kommersiell kontorleder i Tromsø som kan ta kontoret til neste nivå.
På vegne av Fasadgruppen søker vi nå en proaktiv og operativ regnskapsansvarlig til en nyopprettet stilling, hvor du får muligheten til å utvikle rollen og sette ditt eget preg på den.
Elkraft søker nå en administrativ leder som skal ha det helhetlige ansvaret for våre administrative funksjoner i Norge. Rollen kombinerer daglig operativ tilstedeværelse med strategisk utviklingsarbeid.
Elkraft søker nå en Leder for Teknisk som skal ha det overordnede ansvaret for vår tekniske virksomhet i Norge. Rollen kombinerer strategisk ledelse med operativ oppfølging,
Abler Nordic is seeking a CEO with strond leadership skills and proven track record in private asset investments.
På vegne av AndvordGruppen, et tradisjonsrikt og familieeid investerings- og eiendomskonsern, søker vi en operativ og analytisk CFO.
På vegne av AKOFS Offshore søker vi en analytisk og forretningsorientert Investment & Development Manager som vil være en nøkkelressurs i selskapets strategiske og operasjonelle arbeid
På vegne av et ledende norsk rådgivningsselskap innen næringseiendom søker vi en strategisk, forretningsorientert og dynamisk leder for utleieavdelingen.
Har du erfaring fra konsulentbransjen og/eller et ønske om å jobbe som konsulent? Vi ønsker gjerne å komme i kontakt med deg som har et ønske om å jobbe som rådgiver for noen av Norges fremste selskaper.
Garda Sikring Group are seeking a highly motivated and experienced Head of Group Accounting to join the team.
Interim
Er du en erfaren økonomisjef som trives med ansvar og variasjon – og er klar for nye interimoppdrag? Vi søker dyktige økonomisjefer til våre kunder.
Har du solid erfaring innen regnskap og er trygg i lederrollen? Vi søker deg som ønsker å jobbe som interim regnskapssjef hos spennende selskaper i perioder med endringer, vekst eller midlertidig behov for ekstra kapasitet og ledelse.
Vi søker dyktige regnskapskonsulenter som ønsker å jobbe interimsbasert hos våre kunder. Som konsulent får du mulighet til å bidra med din faglige tyngde og sikre stabilitet og kvalitet i perioder med ekstra behov.
Er du en erfaren konsernregnskapssjef som trives med interimroller? Vi ser etter dyktige kandidater som er tilgjengelige på kort varsel og ønsker spennende oppdrag i ulike selskaper.
Ascender er et ledende rekrutteringsselskap, til faste og interimroller. Vi søker etter personer som ønsker å jobbe som konsulent til management for hire oppdrag.
Har du bred erfaring som Group Controller og trives med ansvar og komplekse regnskapsprosesser? Nå har du muligheten til å jobbe gjennom Management for Hire og bruke din kompetanse i interimoppdrag innen konsernregnskap og rapportering.
Har du bred erfaring innen HR og ønsker fleksibilitet i hverdagen? Vi søker dyktige HR-konsulenter som ønsker å ta på seg interimoppdrag hos våre kunder i perioder med behov for ekstra kapasitet eller spesialkompetanse.
Ascender søker nå etter dyktige og fleksible kandidater som ønsker å jobbe oppdragsbasert i midlertidige roller innen administrasjon, kontorledelse og støttefunksjoner.
Hvis du er klar for å ta på deg nye utfordringer som interim Financial Controller, ønsker vi å høre fra deg!
Vi søker dyktige CFO-er som ønsker å ta på seg spennende og varierte interimoppdrag hos våre kunder.
Vi søker deg som har erfaring i rollen som Business Controller og ønsker å jobbe oppdragsbasert