
Espen Bryn Johannessen blir økonomisjef i Brækhus
Espen Bryn Johannessen blir økonomisjef i Brækhus.
Artikkel hentet fra Advokatwatch ved Aleksander Simonsen Losengård - les hele artikkelen her.

Johannessen kommer fra en stilling i OBOS Eiendom.
– Vi har store ambisjoner for Brækhus, og jeg ønsker å ansette de beste innenfor hver funksjon. Med ansettelsen av Espen som CFO fortsetter vi arbeidet med å bygge et sterkt lederteam. Espen er forretningsorientert og analytisk sterk, og han har solid og relevant erfaring, sier MP Atle H. Carlsen.
Johannessen kommer fra stilling som Business Controller i OBOS Eiendom. Han har også erfaring fra BDO som kundeansvarlig for flere advokatfirmaer.
– Jeg er glad for muligheten til å bli en del av Brækhus. Jeg ser frem til å bruke min erfaring og kunnskap for å bidra til å styrke firmaets posisjon og videre vekst, uttaler Johannessen i pressemeldingen fra Brækhus.
Ledergruppen er ikke fulltallig
Advokatfirmaet har gjennomgått en rekke endringer den siste tiden.
I høst ble Oda Watz ansatt i en ny stilling som leder for digitalisering og teknologi. Watz er sivilingeniør og kom til Brækhus fra Avo Consulting.
Hun har tidligere både ledet og bistått i digitale omstillingsprosjekter for store aktører som blant andre Nasjonalmuseet og Norges Forskningsråd.
– Jeg ser frem til å utforske mulighetene for økt bruk av teknologi i advokatbransjen, og gleder meg til å se hvilke gevinster vi kan hente gjennom dette arbeidet i tiden fremover, uttalte Watz i høst.
Nå er enda et nytt ansikt på plass hos Brækhus. Ledergruppen er likevel ikke fulltallig med rekrutteringen av CFO Johannessen, røper advokatfirmaet.
– Vi er i prosessen med å rekruttere en ytterligere kandidat til lederteamet og håper å kunne annonsere enda en signering i løpet av våren, sier han.
De ansatte får eierandel og stemmerett
Før jul ble det også klart at Brækhus gir alle de ansatte eierandel og stemmerett gjennom en virtuell partner som vil få tildelt gjennomsnittet av det partnerne mottar i årlig kompensasjon. Ideen dukket opp i forbindelse med at ledelsen skulle utarbeide en ny strategi for firmaet de neste årene.
– Det er viktig at de ansatte ikke bare føler seg som et lite tannhjul i det store maskineriet, men at alle sees som likeverdige medlemmer av Brækhus-familien, uttalte Carlsen til Finansavisen før jul.
Brækhus har i dag nesten 80 medarbeidere. 25 av dem er partnere.
Via Espen Bryn Johannessen blir økonomisjef i Brækhus av Aleksander Simonsen Losnegård, hentet fra advokatwatch.no 14.02.24
Trenger du jobb?
Se våre utlyste stillinger. Finner du ingen du liker kan du også registrere VC i vår database.
Trenger du folk?
Er du på jakt etter et pålitelig rekrutteringsbyrå? La oss hjelpe deg med det.
Utlyste stillinger
Finn din drømmejobb hos oss og ta karrieren din til neste nivå!
Leder- og spesialistroller
På vegne av mediekonsernet Mentor Medier søker vi en analytisk og proaktiv Business Controller som vil få en sentral rolle i den økonomiske oppfølgingen av konsernets selskaper.
På vegne av Aider søker vi nå en erfaren, tydelig og kommersiell kontorleder i Førde som kan ta kontoret til neste nivå.
På vegne av Ticon Gruppen, et familieeid investeringsselskap, søker vi en operativ, analytisk og strategisk CFO.
On behalf of Golar we are looking for an IT Security Manager to strengthen and elevate the company’s IT security.
På vegne av Uno-X Mobility Norge søker vi nå en faglig sterk og forretningsorientert kredittsjef.
På vegne av Aquatiq søker nå en forretningsorientert og analytisk Group Business Controller som ønsker å spille en sentral rolle i utviklingen av økonomistyring og beslutningsstøtte i et internasjonalt konsern.
På vegne av Lund Gruppen Holding søker vi en forretningsorientert og operativ Finans-/Økonomisjef som vil få en sentral rolle i å videreutvikle økonomifunksjonen på tvers av konsernet og dets selskaper
På vegne av RegioX søker vi nå en Daglig leder som ønsker å ta en sentral rolle i å videreutvikle selskapet kommersielt og strategisk.
Nå søker vi en operativ og strategisk kontorleder i Mosjøen som kan bygge laget videre og bidra til å utvikle Aiders posisjon lokalt.
For å styrke og videreutvikle Wibax sin virksomhet i Norge søker vi nå en Key Account Manager som får en sentral rolle i selskapets videre vekst i det norske markedet
På vegen av Cushman & Wakefield Realkapital søker vi en fremoverlent og kommersiell leder av utleie som vil ha ansvaret for å styrke og videreutvikle deres utleieavdeling.
Ascender er i sterk vekst og har ambisiøse planer for tiden som kommer – nå ser vi etter målrettede og fremoverlente Associates som vil være med på reisen.
I rollen som statsautorisert regnskapsfører i Contèr Services AS, jobber du langsiktig og proaktivt for å sørge for at kunder opplever høy grad av service, gjennom god struktur og løsningsorientert kommunikasjon.
Elkraft søker nå en Leder for Teknisk som skal ha det overordnede ansvaret for vår tekniske virksomhet i Norge. Rollen kombinerer strategisk ledelse med operativ oppfølging,
Har du erfaring fra konsulentbransjen og/eller et ønske om å jobbe som konsulent? Vi ønsker gjerne å komme i kontakt med deg som har et ønske om å jobbe som rådgiver for noen av Norges fremste selskaper.
Interim
Er du en erfaren økonomisjef som trives med ansvar og variasjon – og er klar for nye interimoppdrag? Vi søker dyktige økonomisjefer til våre kunder.
Har du solid erfaring innen regnskap og er trygg i lederrollen? Vi søker deg som ønsker å jobbe som interim regnskapssjef hos spennende selskaper i perioder med endringer, vekst eller midlertidig behov for ekstra kapasitet og ledelse.
Vi søker dyktige regnskapskonsulenter som ønsker å jobbe interimsbasert hos våre kunder. Som konsulent får du mulighet til å bidra med din faglige tyngde og sikre stabilitet og kvalitet i perioder med ekstra behov.
Er du en erfaren konsernregnskapssjef som trives med interimroller? Vi ser etter dyktige kandidater som er tilgjengelige på kort varsel og ønsker spennende oppdrag i ulike selskaper.
Ascender er et ledende rekrutteringsselskap, til faste og interimroller. Vi søker etter personer som ønsker å jobbe som konsulent til management for hire oppdrag.
Har du bred erfaring som Group Controller og trives med ansvar og komplekse regnskapsprosesser? Nå har du muligheten til å jobbe gjennom Management for Hire og bruke din kompetanse i interimoppdrag innen konsernregnskap og rapportering.
Har du bred erfaring innen HR og ønsker fleksibilitet i hverdagen? Vi søker dyktige HR-konsulenter som ønsker å ta på seg interimoppdrag hos våre kunder i perioder med behov for ekstra kapasitet eller spesialkompetanse.
Ascender søker nå etter dyktige og fleksible kandidater som ønsker å jobbe oppdragsbasert i midlertidige roller innen administrasjon, kontorledelse og støttefunksjoner.
Hvis du er klar for å ta på deg nye utfordringer som interim Financial Controller, ønsker vi å høre fra deg!
Vi søker dyktige CFO-er som ønsker å ta på seg spennende og varierte interimoppdrag hos våre kunder.
Vi søker deg som har erfaring i rollen som Business Controller og ønsker å jobbe oppdragsbasert
Skreddersydde rekrutteringsløsninger

Leder- og spesialistrekruttering
Vi tilbyr skreddersydde løsninger for våre kunder til ulike bransjer og roller. Vårt fokus er å finne de beste kandidatene som møter selskapets behov.

Interim
Vi tilbyr interimrekruttering / Management for Hire - enten før fast rekruttering eller ved midlertidige behov. Vårt fokus er å finne de beste kandidatene uavhengig av rolle og bransje.

Styrerekruttering og styreevalurering
Vi har bred kompetanse innen evaluering, utvikling og rekruttering av styremedlemmer til ulike type selskapsstrukturer og bransjer.